• ONZE MISSIE

    Karpi Group ziet het als haar missie om topkwaliteit karpetten te produceren en te leveren tegen de scherpst mogelijke prijs. Of, zoals oprichter en eigenaar Gert-Jan Dobbe het altijd zegt: “De prijs moet net zo indrukwekkend zijn als het karpet zelf.”

    Op deze manier willen wij bijdragen aan het succes van onze partners met als doel het woongenot van consumenten over heel de wereld te vergroten. Wij zien onze klanten dan ook als partners en beschouwen dat stapje extra als een vanzelfsprekende service.

  • ONTWERPEN

    Een team van trendwatchers is constant op zoek naar de nieuwste trends op woongebied. Deze worden door onze designers vertaald in unieke karpetten die naadloos aansluiten bij hoe mensen over de hele wereld anno nu willen wonen.

  • MARKTLEIDER

    Inmiddels zijn we marktleider in Europa en worden onze karpetten vandaag de dag verkocht in meer dan 2000 retailadressen in 23 landen wereldwijd. Daar zijn we trots op.

    De sleutel tot ons succes? Wij geloven in het blijven innoveren en het inhaken op woontrends als doorslaggevende factoren. Alleen zo kun je in onze ogen een markt leiden. Deze twee ingrediënten vormen dan ook de basis bij alles wat we doen:

    - Het ontwerpen van unieke, eigentijdse en toonaangevende dessins

    - De productie van kwalitatief hoogwaardige karpetten

    - Wereldwijde levering tot in de winkel

FABRICEREN

Karpi Group heeft haar eigen productiefaciliteiten in Nederland, België, Turkije, India en China. Jaarlijks produceren onze fabrieken in totaal meer dan een miljoen vierkante meters aan karpetten. Dit staat gelijk aan maar liefst 200 voetbalvelden!

We hebben bewust gekozen voor de productie in eigen fabrieken omdat we op deze manier zelf de controle hebben over het gehele proces en gebruik kunnen maken van de modernste productietechnieken.  

LOGISTIEK

Vanuit ons magazijn in Aalten, gelegen tussen de haven van Rotterdam en het Ruhrgebied,  zijn wij dankzij slimme en innovatieve distributieprocessen in staat klanten over heel de wereld snel te bedienen. Vanuit hier hebben wij de beschikking over een grote voorraad karpetten die klaar staan om uitgeleverd te worden. Zo kunnen wij altijd voldoen aan de vraag van onze partners.

ONDERSCHEIDEND EN ALTIJD ON TREND

Om haar doelen te kunnen blijven bereiken, focust Karpi Group zich op de vernieuwing en innovatie. Aan de ene kant  betekent dit dat wij constant bezig zijn met trendonderzoek en altijd de wereld afspeuren naar nieuwe woonideeën. Dit stelt ons in staat trends te spotten nog voordat ze wereldwijd bekend zijn. Zo zijn onze karpetontwerpen en desings altijd on trend. Aan de andere kant speelt innovatie een grote rol in de productieprocessen en bij de distributie. Zo maken we bij de productie gebruik van moderne machinerie, digitale print, en nieuwste weef -, tuft- en knooptechnieken. Zo houden we de productiekosten zo laag mogelijk en beperken we onze ecologische voetafdruk tot een minimum.

RECYCLEN ZIT VERWEVEN IN ONS DNA

Wist je dat het opnieuw gebruiken van materialen verweven zit in onze DNA? In de koude winter van 1985 begon oprichter Gert-Jan Dobbe in Aalten met het omranden en te koop aanbieden van stukken kamerbreed tapijt in de tapijthandel van zijn vader. Nu, meer dan 35 jaar later, is Karpi gestart met het verkopen van volledig recyclebare karpetten. Dat wil zeggen dat de garens van deze karpetten aan het eind van een lang leven opnieuw gebruikt kunnen worden bij het weven van nieuwe karpetten. De cirkel van Karpi is dus meer dan rond!